۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۳۳

عزیزی:

افزایش قیمت سیب زمینی به دلیل قیمت نهاده هاست/تامین 20 درصد نیاز کشور

افزایش قیمت سیب زمینی به دلیل قیمت نهاده هاست/تامین 20 درصد نیاز کشور

اردبیل – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل علت افزایش قیمت محصول سیب زمینی در بازار را به دلیل افزایش قیمت نهاده های تولید عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارژنگ عزیزی صبح پنج شنبه در حاشیه بازدید از مزارع سیب زمینی حاشیه شهر اردبیل تصریح کرد: با توجه به افزایش قیمت تجهیزات و نهاده های تولیدی قیمت سیب زمینی به نسبت سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزود: با این وجود تولید سیب زمینی در سال جاری با رشد همراه است که زمینه ساز تعدیل قیمت‌ آن در بازار داخلی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 21 هزار و 300 هکتار زمین زراعی در سطح استان در حال برداشت این محصول است، از تولید 750 هزار تن سیب زمینی در سال زراعی جاری خبر داد.

به گفته عزیزی سیب زمینی تولیدی استان علاوه بر تامین 20 درصد نیاز کشور به چهار کشور همسایه نیز صادر می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر 20 هزار تن از این محصول به کشورهای همسایه از جمله روسیه و آذربایجان صادر شده است.

وی از ادامه برنامه صادرات سیب زمینی در سال جاری خبر داد و تاکید کرد: صادرات تاثیری در قیمت محصول در بازار داخلی نخواهد داشت.

عزیزی افزود: برداشت سیب زمینی تا پایان شهریور ماه ادامه دارد و تاکنون برای 12 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

کد خبر 2134099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha